Rezumat
Criza economică declanșată de pandemia COVID-19 și de conflictul armat inițiat de Rusia în Europa a generat provocări fără precedent pentru întreprinderile active pe piața internă europeană și pentru decidenții politici la nivel european.
Politica Uniunii Europene în domeniul concurenței, asemeni politicilor economice ale statelor membre a trebuit să se adapteze la necesitățile de colaborare a întreprinderilor pentru prevenirea perturbărilor majore în lanțul de producție, precum și în vederea asigurării accesului echitabil al consumatorilor la produsele și serviciile esențiale în această perioadă.
Asigurarea aplicării flexibile a normelor politicii UE în domeniul concurenței, precum și găsirea unor strategii noi ai întreprinderilor de adaptare la criza economică, cum ar fi investițiile în activitățile de responsabilitate socială, activități de cercetare dezvoltare pentru crearea unor produse inovative și eficiente, respectiv în marketing poate constitui cheia gestionării situației economice dificile de către întreprinderi și în același timp, o oportunitate de creștere pentru acestea în contextul recesiunii economice.
Articolul redă modificările majore aduse politicii UE în domeniul concurenței în contextul crizei economice și importanța pe care implicarea în activitățile de responsabilitate socială o poate prezenta din perspectiva gestionării crizei de către întreprinderile active la nivel european.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.