simona4Oficiul permanent al admiterii

Simona-Maria Pop
0264-450443,
0264-405300, int. 5927
smpop@law.ubbcluj.ro

Admitere septembrie 2024- nivel master

Facultatea de Drept va organiza o sesiune de admitere și în luna septembrie 2024, nivel Master, pentru următoarele SPECIALIZĂRI:


1. INSTITUȚII DE DREPT PRIVAT – 11 locuri cu taxă 
2. DREPTUL EUROPEAN ȘI DREPTUL NAȚIONAL AL AFACERILOR - 2 locuri buget și 14 locuri cu taxă
4. DREPT PRIVAT LA UE (ÎN LIMBA MAGHIARĂ) – 4 locuri buget, 29 locuri cu taxă
5. DREPTUL INTERNAȚIONAL ȘI COMPARAT AL AFACERILOR (ÎN LIMBA ENGLEZĂ) – 22 locuri cu taxă

CRITERII DE ADMITERE:

• La specializarea „Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor” admiterea se face pe baza unui dosar prezentat de fiecare candidat (50% pondere în evaluare) şi a susţinerii unui interviu (50% pondere în evaluare);
• La specializarea „Instituţii de drept privat”, admiterea constă într-un interviu şi evaluarea dosarului de candidatură.
• La specializarea"Drept privat al Uniunii Europene”, admiterea constă în prezentarea unui CV şi a unei scrisori de intenţie, precum şi un interviu în limba maghiară (pe baza unei tematici).
• La specializarea " Dreptul internaţional şi dreptul comparat al afacerilor”, admiterea constă într-un interviu în limba engleză şi evaluarea dosarului de candidatură.

Criterii de departajare : 1. media obţinută la examenul de licenţă.
2. media generală a anilor de studii (1-4)-nivel licență

TEMATICA ȘI BIBLIOGRAFIA - sunt afișate în secțiunea Documente

CALENDAR ADMITERE MASTER septembrie 2024:


- Înscrieri – 4-6 septembrie 2024 (în 6 septembrie până la ora 10,00) ONLINE pe siteul UBB dedicat admiterii 2024 https://admitere.ubbcluj.ro/
- Interviu– 9 septembrie 2024 -onsite- la sediul Facultății de Drept, str. Avram Iancu, nr. 11
- Afişarea rezultatelor – 10 septembrie 2024
- Perioadă de contestaţii – 10-11 septembrie 2024
- Soluţionarea contestaţiilor – 11 septembrie 2023
- Confirmarea locurilor, redistribuiri – 11-12 septembrie 2024 (în 12 septembrie până la ora 12,00- la prânz) cu prezența fizică a candidatului - la sediul Facultății de Drept, str. Avram Iancu, nr. 11. Candidatul admis se va prezenta cu dosarul la confirmarea locurilor. Candidatii admisi la Taxa sau candidatii respinsi care solicita redistribuirea pentru un loc la Taxa - vor achita 1250 de lei ( prima transa a taxei de scolarizare)
- Afişarea rezultatelor finale -13 septembrie 2024

 

PRECIZĂRI IMPORTANTE:
La admitere se pot inscrie doar absolvenţii care îndeplinesc cumulativ următoarele cerințe:
- durata studiilor de minim 4 ani, nivel licenta
-deținerea un certificat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională din conform cerințelor UBB ( certificatele agreate se găsesc la secțiunea Documente)

TAXA DE ȘCOLARIZARE - 5000 lei/an universitar ( din care se va achita prima tranșa de 1250 lei la confirmarea locului)

ACTE ȘI PROCEDURA DE ÎNSCRIERE

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE pe platformă presupune parcurgerea următorilor paşi:
1. Crearea unui cont pe platforma admiterii UBB (utilizând adresa de email a candidatului)- pt absolventii UBB se recomanda utilizarea emailului institutional https://admitere.ubbcluj.ro/
2. Validarea contului pe adresa dvs de email
3. Autentificare pe platformă
4. Completarea CU ATENTIE a datelor personal in sectiunea IDENTITATEA TA
5. Completarea studiilor in sectiunile STUDII PREUNIVERSITARE și STUDII UNIVERSITARE
6. Alegerea facultății- FACULTATEA DE DREPT
7. Selectarea opțiunilor dorite ( selectati BUGET si TAXA pentru mai multe sanse, ulterior nu mai se pot face modificari)
Se pot alege mai multe specializări urmand ca la inscriere sa se achite cate o taxa pentru fiecare specializare si a se încărca actele pentru fiecare specializare dorită
8. Incarcarea documentelor solicitate
9. Semnarea electronic a fisei de inscriere ( optiunea Folosesc aceasta semnatura pt cerere)
10. Incarcarea fisei de inscriere in Documente pentru specializarea ta.
11. Achitarea taxelor exclusiv Online cu cardul, respectiv incarcarea dovezilor privind reducerea sau scutirea de taxa
12. Trimiterea dosarului.
Dosarul va fi verificat de comisie si veți primi pe platformă datele legate de statusul dosarului precum si la final, legitimatia de concurs .Legitimația de concurs va fi listată și vă veți prezenta cu ea la examen/interviu.

Candidații vor oferi date de contact valabile (telefon si email)DE ASEMENEA, CANDIDAȚII SUNT OBLIGAȚI SĂ VERIFICE ÎN APLICAȚIA DE ÎNSCRIERE : STATUSUL DOSARULUI, NUMĂRUL LEGITIMAȚIEI DE CONCURS, OPȚIUNILE COMISIEI, MEDIILE ( secțiunea Dosarele mele- Status dosar ). Vă rugăm să vă verificați constant și emailul. După finalizarea, înscrierilor, legitimația se va trimte prin email (vom posta un anunț, după finalizarea înscrierilor)

Inscrierea este considerata VALIDA doar dupa ce primiti statusul de DOSAR INSCRIS pe plaforma de admitere.

ACTELE NECESARE :
Candidații vor încărca în platforma admiterii https://admitere.ubbcluj.ro/ scanări ale următoarelor ACTE:

1. Fișa tip de înscriere -completată online cu toate informațiile solicitate și semnată; fișele cu omisiuni nu se iau în considerare ( SE GENEREAZĂ DIN PLATFORMA ADMITERII, după completarea datelor personale)
2. Diploma de bacalaureat și Foaia matricolă de la liceu (scanate ambele în același document fata-verso color) sau diploma echivalentă acesteia și foaia matricolă; PDF, JPG, PNG până la 2MB
3. Diploma de licenţă și Suplimentul la diploma sau adeverința de licență (pentru absolvenții promoției 2024)- (scanate fata verso color) - PDF, JPG, PNG până la 2MB
4.Certificatul de competenţă lingvistică (OBLIGATORIU pentru toate specializările) (scanat fata verso color) - PDF, JPG, PNG până la 2MB
Competenţa lingvistică este atestată de Certificatul de competenţă lingvistică eliberat de catedrele de limbi moderne ale universităţilor acreditate (cu un calificativ corespunzător cel puţin nivelului B1 din Cadrul european comun de referinţă al Consiliului Europei). Valabilitatea acestui certificat este de doi ani de la data emiterii. Certificatele acceptate sunt afișate in sectiunea Documente
Sunt valabile de asemenea şi certificatele internaţionale
Pentru candidaţii, care au absolvit o specializare în domeniul limbilor de circulaţie internaţională sau o specializare dublă având o componentă în domeniul limbilor de circulaţie internaţională, nu este necesară prezentarea certificatului de competenţă lingvistică. Certificatul de competenţă lingvistică poate fi echivalat cu un act care atestă un stagiu în străinătate de minim 6 luni, în învăţământ sau cercetare
5. Certificatul de naştere scanat color; PDF, JPG, PNG până la 2MB
6. Actul de identitate scanat color; PDF, JPG, PNG până la 2MB
7. Adeverinţa medicală (scanată color) eliberată de cabinetele şcolare sau medicul de familie, din care să rezulte că sunt apţi pentru admitere; PDF, JPG, PNG până la 2MB
8.TAXA de admitere - 350 lei plata se va face online, cu CARDUL pe platforma de admitere.

TAXA DE ADMITERE =taxa de procesare (50 lei) + taxa de înscriere (300 lei) - Pentru reduceri sau scutiri de taxe vă rugăm consultați anuntul https://law.ubbcluj.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=6121:documente-aferente-reducerilor-sau-scutirilor-de-taxe-de-admitere&catid=44&Itemid=122
9. ACTE SUPLIMENTARE în funcţie de specializarea masteratului
9.1. Curriculum vitae (format Europass):
- în limba maghiară pentru specializarea Drept privat al Uniunii Europene
- în limba română sau engleză pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor
- în limba română– pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor.
9.2. Scrisoarea de intenţie :
-în limba maghiară pentru specializarea Drept privat al Uniunii Europene
-în limba engleză pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor (maximul 3000 de caractere incluzând spaţiile)
- în limba română– pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor.
9.3. Scrisoare de recomandare atestând cunoașterea de catre angajator, coordonator, persoana decident in organizaţia la care s-a desfaşurat voluntariatul etc. a calitatilor personale si profesionale ale candidatului, care trebuie exemplificate. Trebuie sa provina din afara mediului universitar clujean şi alte documente suport, considerate ca oferind avantaj competitiv candidatului - pentru specializarea Dreptul internaţional şi comparat al afacerilor.
9.4. Suplimentul la diploma sau Foaia matricolă din cei 4 ani de studiu- pentru specializarea Dreptul european şi dreptul naţional al afacerilor

10. Alte acte (scanate),dupa caz:- Pentru candidații care sunt studenţi sau au fost studenţi la altă specializare DE MASTER - adeverinţă din care să rezulte calitatea de student/fost student (buget/taxă)
- Pentru candidații care beneficiază de reducere sau scutire de taxă – documentele justificative - https://law.ubbcluj.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=6121:documente-aferente-reducerilor-sau-scutirilor-de-taxe-de-admitere&catid=44&Itemid=122
- pentru candidaţii care optează pentru locurile rezervate etniei rrome: https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/alte_categorii
- pentru candidaţii care optează pentru locurile rezervate candidaților din sistemul de protecție socială (plasament). https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/candidati_protectie_sociala
- pentru candidații proveniți din rândurile minorităților naționale https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/candidati_minoritati_nationale
- pentru candidaţii cu dizabilități care optează pentru locurile rezervate acestora https://infoadmitere.ubbcluj.ro/ro/master/studenti_dizabilitati
- Pentru cetățenii din Republica Moldova CARE NU DEȚIN CETĂȚENIE ROMÂNĂ - vor depune pașaportul moldovenesc și actul de identitate din Moldova
- Pentru candidații, cetățeni români, cu act de identitate românesc dar care au finalizat studiile în altă țară – dovada depunerii actelor pentru echivalarea studiilor și adeverința de echivalare a notelor. Candidații cu studii universitare în străinătate, dar cu cetățenie și domiciliu în România vor trebui să își echivaleze studiile înainte de înscriere .
Detalii legate de echivalare puteți obține:
- de la Centrul de Cooperări Internațional al UBB - CORINA TODEA - Tel: 0040-264.429.762, ext. 6023 / E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Date de contact:
FACULTATEA DE DREPT
OFICIUL PERMANENT AL ADMITERII-MASTER
Biroul P3, str. Avram Iancu nr.11
400089, CLUJ NAPOCA
Tel: 0264-450443
e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
http://law.ubbcluj.ro

sigla drept 180Universitatea Babeş-Bolyai
Facultatea de Drept

Str. Avram Iancu nr. 11
400089 Cluj-Napoca, Romania
+40 264 595504
http://law.ubbcluj.ro
/Drept.UBB.Cluj

Secretariat 
luni - vineri: 9 - 12

Taxe
luni - joi: 9 - 12
vineri: 9 - 11